۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۱۶

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:

۱۰ مدرسه علمیه خواهران استان بوشهر از علاقمندان ثبت‌نام می‌کنند

۱۰ مدرسه علمیه خواهران استان بوشهر از علاقمندان ثبت‌نام می‌کنند

بوشهر - مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: ۱۰ مدرسه حوزه علمیه خواهران استان بوشهر از علاقمندان ثبت‌نام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پذیرش حوزه علمیه خواهران از ۱۵ بهمن ماه سال جاری تا اواخر  فروردین ماه آغاز شده است گفت: ثبت نام در شرایط خاص تمدید خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: در کنار مدارس علمیه سراسر کشور ۴۷۰ مدرسه در سطح کشور و ۱۰ مدرسه حوزه علمیه در استان پذیرای خواهران علاقمندان به تحصیل علوم دینی است.

وی ضمن اشاره به اینکه تمامی این مدارس در دومقطع سطح ۲(کارشناسی) و سطح ۳( کارشناسی ارشد)  است خاطرنشان شد: سطح ۲ در همه شهرستان‌های استان به جز شهرستان دیلم و دیر فعال است.

جمالی افزود: خواهران که دارای مدرک دیپلم هستند می توانند به این مدارس مراجعه کنند یا به سایت(www.whc.ir) مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران و یا به مدارس علمیه مراجعه کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان داشت: خواهرانی که دارای مدرک سیکل باشند می توانند در سطح ۲ در دو مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س)  واقع در شهر بوشهرو مدرسه الزهرا(س)عسلویه مشغول به تحصیل شوند.

وی گفت: دیگر مدارس ما در شهرستان های دیلم، بوشهر، گناوه، خورموج، برازجان، اهرم، کنگان، جم و عسلویه با مدارک دیپلم پذیرش دارند.

جمالی با بیان اینکه غیر از پذیرش سطح ۲ ما پذیرش (سطح ۳) نیز داریم که تفاوتی امسال با دیگر سال ها  درنحوه پذیرش صورت گرفته است اظهار داشت: در سال گذشته در (سطح ۳) فقط از طلبه های فارغ  التحصیل (سطح ۲) بوده اند ولی امسال دانشجویان علاقمندی که رشته آن ها تناسب داشته باشد، این امکان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه مزایای تحصیل در حوزه علمیه بهره مندی از فضای معنوی است افزود: فارغ التحصیلان بعد از تحصیل در هر سطح، مدرکی که به آن ها ارئه داده می شود معادل مدرک رسمی دانشگاه می باشد که با این مدرک دریافتی می توانند به دانشگاه مراجعه و ادامه تحصیل دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تأکید بر اینکه شیوه‌های تحصیل در حوزه‌ علمیه خواهران تمام وقت، نیمه وقت و غیر حضوری است گفت: حوزه علمیه خواهران در زمینه فعالیت های فرهنگی، برای اولین در سطح کشور، در استان بوشهر طرح ابتکاری دوره های کوتاه مدت معارف اسلامی راه اندازی کرده است که در این دوره ها برای کسانی که امکان تحصیل در حوزه علمیه را ندارند می توانند با مراجعه به مدارس علمیه به مدت یک سال معارف اسلامی را فرا گیرند.

جمالی دیگر زمینه فعالیت های فرهنگی  حوزه علمیه خواهران را برشمرد و گفت:  قریب به ۵۰ مرکز معارف اسلامی کوتاه مدت در کنار ۱۰ مدرسه علمیه خواهران استان فعال است که حضور مشاورین حوزه علمیه خواهران در مدارس و سطح  پارک ها، تبلیغات در ماه ای محرم، صفر و رمضان، حضور فعال خواهران طلبه در فضای مجازی از دیگر فعالیت های این مدرسه می باشد.

وی در پیان افزود: تمامی مدارس حوزه علمیه خواهران به جزء جم دارای ساختمان آموزشی است.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر برای ( سطح ۲) در حوزه های علمیه پذیرش خواهند شد اظهار داشت: از بین ۱۰ مدرسه هفت مدرسه در(سطح ۲) در مقطع دیپلم، دو مدرسه در(سطح ۲) در مقطع سیکل و یک مدرسه (سطح ۳) کارشناسی ارشد ورودی داریم.

سکینه سالالی با اشاره به اینکه در حوزه سطح ۲ طلاب تمام وقت، نیمه وقت و غیر حضوری شرکت می کنند گفت: تمام وقت دارای شرایط سنی که در دفترچه ثبت‌نام درج شده است می باشد، نیمه وقت شرایط سنی خاصی ندارد و معدل دیپلم باید ۱۵ به بالا باشد  و مدت تحصیل آن ها در حوزه علمیه پنج سال و پاره وقت هیچکدام از این شرایط را ندارد و مدت تحصیل ۷ سال است.

وی خاطرنشان کرد: در (سطح ۳) چهار رشته در زمینه تفسیر، فقه و تاریخ اسلام به صورت حضوری و نیمه حضوری و غیر حضوری ارائه می شود که کلام اسلام به صورت حضوری ارائه می‌شود.

سالالی بیان کرد: امسال برای اولین بار در حوزه علمیه دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیل در سطح ارشد به صورت حضوری ثبت نام کنند.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ضمن تأکید بر اینکه دانشجویان باید رشته های دانشگاهی آن ها متناسب با حوزه علمیه باشد افزود: رشته فقه و اصول، معارف اسلامی، حقوق، گرایش ادیان، تاریخ اسلام،روانشناسی، و علوم قرآن با تمامی زیر مجموعه های آن از جمله رشته ای متناسب با پذیرش در حوزه ای علمیه است.

وی گفت: این دانشجویان پس از پذیرش در یکی از حوزه های علمیه سطح ۲ وارد می شوند و پس از گذراندن واحدهای پیش نیاز در سطح ۳ ادامه تحصیل خواهند داشت.

کد خبر 3926175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha